CIRI CIRI LELAKI IDAMANKU



HYE, hihi rasa macam over excited nak tulis pasal lelaki idaman , mehehe.excited sgt....Semua orang mesti ada ciri lelaki/perempuan idaman kan ? Senang kata kira ideal type korang lah . Mesti semua orang ada kan ?  Tapi , disebabkan saya ialah seorang perempuan , entry kali ni saya nak buat tentang CIRI LELAKI/PAKWE/BOYFRIEND/HUSBAND IDAMAN . Mungkin tak sama dengan perempuan lain . Tapi , sedikit sebanyak ada lah jugak persamaannya :D:D(just fun) 




lelaki idaman bagi saya yang pertama adalah ,ni kirenya cam segi phsically jugaklan hihi


1.Mestilah yang beriman , bertolak-ansur, saling memahami
ini kirenya macam perkara wajibla kan , kite mesti nak cari yang baik ,yang molek-molek , kalau tak macam ustaz pun asalkan dua-dua boleh tolak ansur antara satu sama lain . sebab perkahwinan bukan nye pasal cinta sepanjang masa , perkahwinan pun sebab sefahaman ,kalau cinta tapi tak paham each other , memang lah kelaut , kirenye cinta even dah berpuluh tahun pun akan fade dengan senangnye , macam korang bosan antara each other . hihi macam tula , so tolak ansur , saling memahami , penting sangat dalam ciri-ciri lelaki idaman saya.


2. Peramah & lawak
Ciri-ciri ni haruslah menjadi pilihan sebab saya paling suka dengan lelaki yang peramah apatah lagi suka buat lawak.Haruslarh...Tak adalah serius memanjang je...bosan tau.

3. Matang
Actually ,saya takde lah matang sangat . So , kalau boleh nak partner yang matang .hehehe Kalau dua-dua ikut perangai keanak-anakkan tak kah agak kebangangan disitu :P Kiranya kalau matang ni , dia taulah macam mana nak selesaikan masalah , pandai handle sesuatu perkara dan tau fikir mana betul dan mana salah :)kan?

4.Tak Pandai Marah Tapi Tegas

ye..saya paling x suka lelaki yang panas baran@garang..sangat2 x suka..so kalau boleh nak lelaki yng tak pandai marah tpi jgnlarh x marah langsung.Kalau boleh ada ketegasan sedikit..mcm ayh saya..heheehhe.. =P


5Suka kanak-kanak

Pada pandangan seorang perempuan/wanita , lelaki yang sukakan kanak-kanak ialah seorang lelaki yang penyayang . Apa lagi bila lelaki mengendong bayi . Omg , itu sangat sweet okay . Saya yang beku , bila tengok boleh jadi cair kot . hahaha . Dan bila berhadapan dengan kanak-kanak
pun tak kekok . Itu sangat handsome ! I like ! ^^

6.Suka Senyum

saya paling suka lelaki ynag suka senyum.paras rupa xpenting , kire biasala , tapi bila tengok manis je . seriusly , i don't need a good face pun sebab sayaa pun bukanla cun melecun sebab good face pun bukan menjanjikan kebahagiaan , asal muka tu cam sedapppp je dipandang , pastu kalau senyum terus cair macam aiskrim , nyum ! hahah .


7.JUJUR

Saya paling benci kalau si penipu.Memang kejujuran harus ada dalam sesuatu hubungan . Nak kata kena share/cerita semua benda tu takde lah jugak . Tapi sebaiknya jujur lah . Jangan menipu . Sebab kalau menipu ni kan , selalunya memakan diri sendiri . Lepas tu sendiri jugak yang susah ? Tak takut ? --'

*Agama adalah yang paling penting dalam sesuatu perhubungan . Yang paling penting agama . Sebab lelaki adalah ketua keluarga . Dan semestinya , saya nak lelaki yang boleh bimbing saya dan jadi seorang imam untuk saya. InsyaAllah :') klah bye